Warning: include(/home/kowaltg/public_html/jazz/installation_/language/et-EE/xml.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/kowaltg/public_html/jazz/index.php on line 126

Warning: include(/home/kowaltg/public_html/jazz/installation_/language/et-EE/xml.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/kowaltg/public_html/jazz/index.php on line 126

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/kowaltg/public_html/jazz/installation_/language/et-EE/xml.php' for inclusion (include_path='.') in /home/kowaltg/public_html/jazz/index.php on line 126
Collegium Latina

example graphic

Collegium Latina

(afro-cuban and brazil influenced music)

Wojtek Groborz – fortepian, Thomas Celis Sanchez – perkusja, Wiesław Jamioł – perkusja, Piotr Feledyk – saksofony, Piotr Południak – bas

 

COLLEGIUM LATINA to pomysł (project), jak to mawiał Syphony Sid Torin, pięknej organizacji muzycznej proponowany przez Wojtka Groborza; pomysł, którego przewodnią myślą jestImprowizowana Muzyka Instrumentalna, pod dobrym wpływem tej Afro-Kubańskiej i Brazylijskiej. Założycielem grupy jest Wojtek Groborz, krakowski pianista, kompozytor i edukator jazzowy. Od wielu lat aktywny propagator stylu BeBop; zawsze nawiązywał do słów Jelly Roll Mortona:Każdy dobry Jazz musi mieć latynoskie zabarwienie. Tym razem, zarówno Afro-Kubańskie i Brazylijskie rytmy, jak i dobór repertuaru to główna osnowa nowego projektu, a to wszystko jest punktem wyjścia do rozgrzewających bebopowych soli.

Wojtek Groborz jest także znany z prowadzenia wielu formacji pod własnym nazwiskiem (w tym także Big Bandu - również aktualnie), ze współpracy z Extra Ballem Jarosława Śmietany, Januszem Muniakiem, Janem Ptaszynem Wróblewskim, Henrykiem Majewskim i innymi postaciami sceny jazzowej, aktualnie działający w legendarnej, obchodzącej 50-lecie istnienia grupie Jazz Band Ball Orchestra. Aktywny aranżer, kompozytor i dydaktyk. Obecnie wykłada na swojej macierzystej alma mater; Akademii Muzycznej w Krakowie w Katedrze Muzyki Współczesnej i Jazzu.

Thomas Celis Sanchez. Przybył do Polski z Mexyku; w połowie krwi Kubańczyk. Wyjątkowy percussionista z tamtej części świata; zna i gra także rytmy brazylijskie (dla ortodoksów z Kuby rzecz antyideologiczna). Ta wyjątkowość Thomasa umożliwia pełną realizację naszej myśli przewodniej. Nadał ostateczny wyraz rytmiczny nagraniom takich wykonawców jak Raz Dwa Trzy, Jan Trebunia-Tutka, Justin Steczkowska, Martynat Jakubowicz, czy A.M. Jopek.

Na perkusji gra Wiesław Jamioł - od kilkunastu lat teammate i w zależności od potrzeb, prawa lub lewa ręka Groborza. Także wieloletni członek Jazz Band Ball Orch. Zawsze trzyma z pianistami (wcześniej Bernatowicz i Kułakowski)
Piotr Feledyk; ten młody człowiek, po latach nagradzanej na niezliczonych konkursach gry na saksofonach, zaszokował swoich kolegów niebywałym wręcz tempem nauki gry na flecie i to od razu w latynoskim stylu.
Z Tarnowa pochodzi studiujący w krakowskiej Akademii Muzycznej, basista Piotr Południak - talent, o którym wkrótce będzie głośno - jak zapewnia Groborz. Zwycięzca Jazz Juniors 2011 w kategorii zespołowej. Ten konglomerat osobowości, doświadczenia, młodości i umiejętności zestawiania elemetów różnych kultur muzycznych stanowi o witalności i świeżości nowej formacji.