Warning: include(/home/kowaltg/public_html/jazz/installation_/language/et-EE/xml.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/kowaltg/public_html/jazz/index.php on line 126

Warning: include(/home/kowaltg/public_html/jazz/installation_/language/et-EE/xml.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/kowaltg/public_html/jazz/index.php on line 126

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/kowaltg/public_html/jazz/installation_/language/et-EE/xml.php' for inclusion (include_path='.') in /home/kowaltg/public_html/jazz/index.php on line 126
Miśkiewicz & Majewski

Henryk Miśkiewicz i Robert Majewski Quintet plays Komeda feat. Dorota Miśkiewicz

Henryk Miśkiewicz

Jego charakterystyczne brzmienie saksofonu możemy usłyszeć na niezliczonej ilości płyt muzyki rozrywkowej, filmowej i jazzowej. Nagrał kilka autorskich płyt: „More Love”, „Kakaruka”, „Remembrances”, „Ja nie chcę spać”, „Lyrics”, „Full Drive”, „Alltissimonica”, „Uniesienie” - wszystkie nominowane do nagrody Fryderyka.
Saksofonista, kompozytor, aranżer.
Urodzony 02.06.1951 roku w Żaganiu.
Wykształcenie zdobywał w klasie klarnetu w Liceum Muzycznym we Wrocławiu (1970) i Akademii Muzycznej w Warszawie (1974). Jako kompozytor zadebiutował w wieku 14 lat na festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu, gdzie zdobył wyróżnienie. Jako aranżer został zauważony przy okazji współpracy z Orkiestrą Polskiego Radia i TVP pod dyr. A. Trzaskowskiego. Karierę jazzową rozpoczynał od współpracy z legendarnym już zespołem Jazz Cariers i Studiem Jazzowym Jana Ptaszyna Wróblewskiego.
Był związany z wybitnymi polskimi muzykami jazzowymi m. in. E. Bem, A. Jagodzińskim, J. P. Wróblewskim, J. Śmietaną, W. Karolakiem, K. Stankiewiczem, A. Sendeckim. Miał okazję współpracować z Joe Lovano (specjalny projekt na Jazz Jamboree), Mino Cinelu, Patem Metheny (przy okazji projektów Anny Marii Jopek), Paulem Kuhnem (podczas koncertów z orkiestrą dla niemieckiego radia Westdeutscher Rundfunk w Berlinie), a ostatnio wraz z Davidem Mareyem przygotował wspólny program w Teatrze Słowackiego w Krakowie na I Pilzner Prestige Jazz Festiwal.
Grał na wielu festiwalach w kraju i zagranicą m.in. Pori Jazz Festiwal, Umbria Jazz Festiwal, Jazz Jamboree, JVC Jazz Festival. Był zaproszony przez Kancelarię Prezydenta RP do występu przed prezydentem Billem Clintonem, a przez zespół Skaldowie do występu w Carnegie Hall.
Jan Ptaszyn Wróblewski specjalnie dla niego skomponował koncert na saksofon improwizujący i orkiestrę symfoniczną „Altissimonica”. Program ten doczekał się swego wydania płytowego, którego premiera odbyła się na JVC Jazz Festival w Warszawie.
W roku 2001 otrzymał tę statuetkę za płytę „Lyrics”, a w 2004 jako jazzowy muzyk roku. W tym samym roku został uhonorowany Grand Prix Jazz „Melomani 2004” za całokształt pracy artystycznej. Nagrodzony Mateuszem (nagroda Pr III Polskiego Radia). Henryk Miśkiewicz jest także wielokrotnym zwycięzcą ankiety Jazz Top miesięcznika Jazz Forum jako najlepszy saksofonista altowy.

Rok 2007 zaowocował dwiema płytami: „JAZZSINFONICA” – połączenie klasyki i jazzu oraz „Full Drive 2” – klubowe nagranie z Jazz Cafe w Łomiankach.
Robert Majewski

(ur. 1963 w Warszawie) trębacz jazzowy, kompozytor i aranżer. Jest synem Henryka Majewskiego, wybitnego trębacza, działacza i pedagoga jazzowego, z kolei jego młodszy brat to znakomity pianista.  W ciągu trwającej blisko 30 lat działalności scenicznej występował z niemal wszystkimi gwiazdami polskiego jazzu, jak również z artystami światowego formatu takimi jak: N.H.O.Pedersen, Clark Terry, Nicolas Payton, Roy Hargrove, Palle Danielsson, Gary Bartz, Mino Cinelu, Peter Herbolzhaimer, Django Bates, Nils Landgren, Bobo Stenson, Joey Baron, Billy Hart.

Jego uniwersalność i kompetencja muzyczna sprawiły, że świetnie sprawdza się jako muzyk sesyjny współpracując i koncertując z artystami piosenki m.in. z Ewą Bem, Hanną Banaszak, Agą Zaryan, Katarzyną Groniec, Anną Marią Jopek, Edytą Bartosiewicz, Kasią Kowalską, Grzegorzem Turnauem, Markiem Grechutą, Kubą Badachem, Grzegorzem Ciechowskim, Michałem Bajorem, a także z kompozytorami muzyki filmowej: Zbigniewem Preisnerem, Janem Kantym Pawluśkiewiczem, Krzesimirem Dębskim. Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów m. in: Kraków Jazz Juniors 1983 - I-sza nagroda zespołowa (zespół New Presentation), Leverkusen 1985 - I-sza nagroda zespołowa (zespół New Presentation), Leverkusen 1992 - I-sza nagroda dla najlepszego solisty (z zespołem In Spector Tomasza Gąssowskiego).

W roku 1995 nagrał pierwszą firmowaną przez siebie płytę pt: „Robert Majewski plays Komeda". Album zyskał świetną opinię krytyki i publiczności, a prezentacja muzyki z tej płyty podczas Festiwalu Jazz Open   w Stuttgarcie była owacyjnie przyjęta przez festiwalową publiczność oraz została utrwalona na płycie DVD.

W 1997 roku ukazała się płyta Kwintetu Roberta Majewskiego pt: „Coś dla ludzi", w której muzyk zaprezentował się nie tylko, jako  instrumentalista ale też jako kompozytor.

Ciekawym zdarzeniem w jego życiu artystycznym było zagranie głównej roli w nagrodzonym na festiwalu Jazz Film Saloon filmie „Pogłos" w reżyserii Andrzeja Jakimowskiego.

Robert Majewski kontynuuje muzyczną tradycję rodzinną i dlatego też po śmierci ojca, Henryka Majewskiego, grał w założonym przez ojca zespole Old Timers.

Ponadto prowadzi klasę trąbki na Wydziale Jazzu i Policealnym Studium Jazzowym im. Henryka Majewskiego, działającym przy Szkole Muzycznej przy ul. Bednarskiej w Warszawie. Jest również wykładowcą w Instytucie Jazzu w P.W.S.Z. w Nysie.

Od wielu lat swoją wiedzę i kunszt gry na trąbce prezentuje podczas warsztatów jazzowych m.in. w Chodzieży, Puławach, Brzozowie czy Lesznie.

Dorota Miśkiewicz
Artystka o niepowtarzalnym, charakterystycznym stylu i muzycznej ekspresji, której znakiem rozpoznawczym są nastrojowe, liryczne kompozycje balansujące na granicy jazzu i wyrafinowanego popu. Wybitnie uzdolniona wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów.
Na jej płytach odnaleźć można kobiece, pełne zmysłowości ballady, delikatne bossa novy, klimaty etniczne, ale i ostrzejsze rockowe nuty.

Współpracowała i koncertowała z największymi gwiazdami show-businessu: Nigelem Kennedy, Tomaszem Stańko, Ewą Bem, Anną Marią Jopek, Włodzimierzem Nahornym czy z samą Cesarią Evorą, od której otrzymała swoistą legitymację do światowej kariery, będąc, jako jedyna polska wokalistka oprócz Kayah, zaproszoną do wspólnego nagrania utworu, promującego ostatnią płytę Evory.

Zadebiutowała w 2002 roku nominowanym do Fryderyka albumem "Dorota Goes to Heaven", w dwa lata później wydała kolejny krążek "Pod rzęsami".

22 września 2008 wydała trzeci album "Caminho" z udziałem m.in. brazylijskiego perkusjonisty Guello oraz pianisty jazzowego Marcina Wasilewskiego i współkompozytora piosenek, gitarzysty Marka Napiórkowskiego. Gościnnie na płycie wystąpili również Grzegorz Markowski oraz Grzegorz Turnau, który napisał teksty do dwóch piosenek (w tym tytułowej). Płytę promowała piosenka "Magda, proszę" zaprezentowana na Festiwalu w Opolu (2. miejsce z głosowania Jury) dedykowana Magdzie Czapińskiej oraz "Budzić się i zasypiać (z tobą)". Jedną piosenkę ("Jeśli chcesz spokojnie życie przejść") napisała Karolina Kozak, autorami tekstów są w głównej mierze Dorota i Michał Rusinek.

Wybrane recenzje:

"Jej głos urzeka delikatnością i spokojem - bez względu na to, czy wykonuje akurat podaną trochę w stylu bossa novy i mocno pachnącą Stingiem wersję "Wyspa, drzewo, zamek" Perfectu, czy wyśpiewuje utwór tytułowy w duecie z Grzegorzem Turnauem"
Gazeta Wyborcza

"...To już nie tylko talent (może największy wśród wokalistów), ale spełniona artystka. Jej improwizacje wokalne i instrumentalne, bo grała też na skrzypcach, nie odbiegały od solówek "starej gwardii"..."
Gazeta Wyborcza, Stołeczna, Piotr Iwicki

"...Ta młoda skrzypaczka i wokalistka już wkrótce może znaleźć się w światowej czołówce. Jej partie, porywająca interpretacja i wspaniałe opanowanie głosu stawiają ją na najlepszej drodze do zastąpienia Urszuli Dudziak jako najwybitniejszej wykonawczyni nowoczesnej wokalistyki jazzowej. Młody wiek i niewielkie doświadczenie artystki nie przeszkadzają w umiejętnym czerpaniu z tradycji..."
Życie Warszawy, 15.12.1997, Tomasz Lada
W Tarnowskich Górach zagrają najpiękniejsze kompozycje legendarnego Krzysztofa Komedy.

Projekt został przygotowany z okazji obchodów roku Krzysztofa Komedy. Jest to zatem niebywała okazja by posłuchać standardów jazzowych tego wybitego kompozytora w tak znamienitym wykonaniu. Ci obdarzeni niespotykaną charyzmą, muzykalnością, talentem i smakiem instrumentaliści są w stanie zmierzyć się z każdym, nawet najtrudniejszym repertuarem i z góry wiadomo, że będziemy mieć do czynienia z prawdziwą sztuką. Jazz jest ich wielką pasją, której oddają się bez reszty.

Skład zespołu:
Henryk Miśkiewicz - saksofon / klarnet
Robert Majewski – trąbka
Wojciech Majewski – fortepian
Jacek Niedziela - kontrabas
Michał Miśkiewicz – perkusja
Dorota Miśkiewicz - śpiew